allerlei
|
Bingel
Je schoolcode en wachtwoord krijg je van je leerkracht |
Open leerhuis
Klik op 6de leerjaar. |
Rekenweb
|
Rekentaal
|
|||||
De toren van Hanoi versie 1
Probeer de toren te verplaatsen in zo weinig mogelijk stappen. |
De toren van Hanoi versie 2
|
Sudoku versie 1
Wil je meer weten over SUDOKU? Klik HIER |
Sudoku versie 2
|
||||||
Hersenbrekers
|
Vraagstukken
|
Kabaja
Meten, meetkunde, getallen en bewerkingen (met controle) |
Interlocked (breinbreker)
Probeer de blokken uit elkaar te halen. Klik op de kubus en bekijk hem langs alle kanten. Klik op het oogje onderaan het scherm en haal de delen uit elkaar. (Verschillende levels) Nieuw 2016-2017 |
||||||
getallenkennis
|
Getallen
Tot 10 000 en tot 100 000 |
Getallen
Noteer in cijfers tot 10 000 |
Negatieve getallen
|
De betoverde rivier (Eng)
Verlos de jongen door de getallen juist in te vullen op de stapstenen. (15 min) |
|||||
Kommagetallen Van klein naar groot
|
|
|
|
|
|
||||
Romeinse cijfers 1
(Java vereist) |
Romeinse cijfers 2
|
Romeinse cijfers 3
|
Romeinse cijfers 4
|
||||||
Romeinse cijfers 5
Nieuw 2014-2015 |
Romeinse cijfers
Zinnetje om de volgorde van de romeinse getallen te onthouden |
||||||||
bewerkingen
+ en - |
Hexagoon
Kies tot 10, tot 20 of tot 100
|
Monsterrun
Dit spel kan je samen spelen. Kies +, - |
Kommagetallen + en -
- tienden |
Kommagetallen + en -
-honderdsten |
|||||
Rekenslang
+ en - Vul de juiste getallen in |
Sommenmix
+ en - |
Toverboek
Zoek de juiste bewerking om tot de uitkomst te komen + en -, x en : |
Cijferen
|
||||||
Sudoku
|
|||||||||
bewerkingen
x en : |
Tafels oefenen 1
Veel spelletjes |
Tafels oefenen 2
|
Maaltafels
Kies en oefen |
Deelltafels
Kies en oefen |
|||||
Alle tafels
|
Tafelstrijd
Dit spel speel je met 2. Schiet het kasteel van de andere stuk. |
Tafelkampioen
Maak zo snel mogelijk 25 oefeningen |
Monsterrun
Dit spel kan je samen spelen. Kies x of : |
||||||
9box
Plus : met uitleg Pro : zonder uitleg |
9box
Tafels oefenen Uitleg hoe het werkt |
Tafeldiploma
|
|
|
|||||
Grootste gemene deler
|
Ongelijke verdelingen
|
|
|
|
|
||||
breuken en procenten
|
Breuken Rangsschikken: klein,
groter, grootst
|
Breuken
Het geheel en de delen |
Breuken
Breuken vergelijken |
Breuken
Gelijkwaardige breuken |
|||||
Breuken
Kommagetallen |
Breuken
Breuken herleiden |
Breuken
Pizza |
Breuken
Sleep de elementen naar de 'weegschaal' en check daarna of ze bij elkaar passen. Nieuw 2017-2018 |
||||||
Breuken met opa
Bezorg opa een hele koek |
Breuken
Kies wat je wilt oefenen |
Breuken optellen
|
Breuken
+ , - , x en : |
||||||
Procenten
|
Procent berekenen
|
Breukenmuur
|
Een spel om breuken en kommagetallen te oefenen
Nieuw 2017-2018 |
||||||
meten en meetkunde
|
Kloklezen 1
|
Kloklezen 2
|
De analoge klok 1
|
De analoge klok 2
|
|||||
Kloklezen
Zeer veel oefeningen Nieuw 2017-2018 |
|||||||||
Euroklant
Betalen met munten |
Taxi
Breng de dieren naar hun bestemming en reken af |
Wat zit er in mijn spaarpot?
Met eurocenten |
Wissel het biljet
|
||||||
Leg het gevraagde bedrag neer
(Java nodig) |
Eten kopen
Betalen met munten |
Wissel om gepast te kunnen betalen
|
|
|
|||||
Afstand meten
Duid de gevraagde afstand aan op de lijn |
m² Bereken hoeveel m² grond je hebt |
Oppervlakte berekenen van vlakke figuren
|
Lengtematen
|
||||||
Hoeken schatten
Zoek de ruimtewezens Lees de hoek (vb 116 °). Zet die hoek uit met de blauwe schuifknop rechts onder in beeld (set the angel). |
Meetkundige figuren
Welke figuur heeft de computer in gedachten? |
Doorzien
Een hulpmiddel bij het leren werken met en interpreteren van ruimtelijke figuren. (Java nodig) |
Bouwen met blokken
Keuze uit verschillende oefeningen |
||||||
Tangram 1
Puzzelstuk draaien: sleep met een hoek. Puzzelstuk spiegelen: klik op Ctrl-toets. |
Tangram 2
|
Tangram 3
Ga naar de stip en sleep. Ga rond de stip en draai. Ga door de stip en spiegel. |
Vierkant maken
Verschuif en draai de blokken tot je een vierkant krijgt. Nieuw 2017-2018 |
||||||
Prijzen berekenen
Nieuw 2017-2018 |
|||||||||
Spiegelen 1
|
Spiegelen 2
Maak je eigen spiegeling |
|
|
|