terug
terug_nr_huisje
stersterster   amadee-kerst   stersterster
Spelletjes voor onder de kerstboom
eenvoudig            
een verhaal
kerstliedjes
sneeuwman versieren
kerstboom versieren
belletjes
memory 1
memory 2
   
zoek de verschillen
kleurboek
kleurplaat
dansende kerstman
Amadee Pc als helper van de kerstman. En jij? Klik en word zelf kersthelper.
   
             
moeilijker            
Mahjong :
Zoek de blokjes met
dezelfde afbeeldingen.
Als je twee blokjes
met dezelfde
afbeelding hebt, kan
je die wegklikken.
De blokjes moeten wel
'vrij' liggen:
* Er mag geen blokje
op liggen.
* Een van de
zijkanten moet vrij zijn.
Lichtjes in de kerstboom: verbind de lampjes zodat ze allemaal branden.
Schoorsteen bouwen:
gebruik de bouwstenen om de schoorsteen zo te maken dat de kerstman er door kan. Houd de tijd in het oog, want de kerstman komt.
Jij bent de Kerstman! Probeer ongemerkt de
pakjes onder de boom
te plaatsen en de koekjes op te eten.
Met de pijltjestoetsen
kun je lopen en als je
shift ingedrukt houdt,
kun je rennen. Pas op voor de lichten, niemand mag je zien. Blijf op de tapijten, ren niet op de vloer en stoot geen
vazen om. Als je de
pakjes hebt geplaatst, ga je zo snel mogelijk
naar de uitgang.
Help de kerstman:
trek een sneeuwlijn van de kerstman naar de pakjes, zodat de kerstman de pakjes kan verzamelen.
Kijk op de tekening hierboven, hoe het moet.
3 minuten om 3 of meer tekeningen naast mekaar te plaatsen. Wissel tekeningen om door er op te klikken.
Stuiterende kerstballen:
De kerstballen zijn zo opgewonden dat ze al uit de doos springen om in de boom te mogen. Maar helaas, als ze op de grond stuiteren, vallen ze kapot. Help ze door ze met het kussen op te vangen en naar de kerstboom te leiden. Het kussen beweeg je met de muis.
Getallenvierkant:
Elk figuurtje heeft zijn
eigen getal. Deze
getallen opgeteld zie
je aan de zij- en
onderkant. Probeer uit
te rekenen welk getal
bij welke figuur hoort
en vul het onder in
beeld in.
IJsblokken duwen:
Schuif de ijsblokken op zijn plaats door de
pinguin te laten duwen. De pinguin verplaats je met de pijltjestoetsen. Start het spel door op BEGIN GAME en vervolgens op NEW GAME te klikken.
Zoek de dader!
Help de politie met het opsporen van de dief. Let goed op de foto's die worden genomen van de dief en klik de juiste aan.



Help de kerstman en schiet de  pakjes de schoorsteen in.
Trek aan het pakje met de linkermuisknop en laat los om het pakje te gooien.


De blokjes zijn magnetisch.
Gebruik de pijltjestoetsen en schuif het blokje met de ster heen en weer. Maak dezelfde constructie als het voorbeeld onderaan en plaats je constructie op het voorbeeld. Er zijn 16 levels.
Klik HIER voor de oplossingen.