De schoolbieb: boeken - leestassen - rekentassen

tovenaar_leest

Wij hebben een echte bieb op school.

In onze bieb vinden de leerlingen de boeken die vroeger verspreid zaten over het 3de, 4de, 5de en 6de leerjaar.
Onze bieb bevindt zich in de refter en de gang ernaartoe.

De boeken worden uitgeleend via een handig computerprogramma, speciaal ontworpen voor de schoolbib. Met behulp van dit programma kunnen onze kinderen gemakkelijk boeken opzoeken via trefwoorden. De kinderen kunnen ook boeken reserveren en zelf een korte beoordeling van een gelezen boek invoeren.

Zowel informatieve boeken als leesboeken zijn in onze bieb ondergebracht.
Alle boeken zijn netjes onderverdeeld in verschillende categorieën en in leesniveaus.
Wie een kijkje wil nemen, is uiteraard van harte welkom.

Ken je onze leestassen?

leestas

Leestassen zijn zakken die een heleboel impulsen bevatten om kinderen aan te zetten tot lezen.  In een leestas zitten een goed kinderboek, links naar websites om het lezen te bevorderen, maar ook leuke activiteiten om samen met je kind te doen. Voor de links kan je ook terecht in het computerhuisje van onze website.

Je wordt alvast uitgedaagd om samen de wondere wereld van het boek te ontdekken.

Je vindt ook rekentassen in onze bib.

rekentas   Rekentassen dagen leerlingen uit om samen met hun ouders actief te rekenen.  Je kan een cake bakken, de tafels oefenen op een fijne manier,… en ook hier zitten links naar programma’s op internet. Voor de links kan je binnenkort ook terecht in het computerhuisje van onze website.

...  Wil je samen met je kind talenten ontdekken, stimuleer hen, toon je belangstelling en reken, lees, speel met hen.